Welcome !!!!!

måndag 22 mars 2010

Vi var i Romme och åkte skidor i lördags. Jag hade inte åkt på 10 år men det var jäklar lika kul som jag minns det .
Dit ska vi åka fler gånger! Vi bokade skidor på nätet och sen var det bara att gå in genom en dörr med en disk precis innanför, visa bokningen och plocka ut grejerna packat och klart. Hämta liftkort och sen var det bara att åka upp i liften, smidigt som bara den!
Vi kom vid 11 tiden och åkte nästan konstant till 16 när liftarna stängde. I backen stod det 3 killar och grillade korv och hamburgare så där intog vi lunchen och njöt en kort sekund i solen innan det började klia i J och vi var "tvungna" och åka mera ;). Solen tog bra och J var brunare när vi åkte hem från Romme än när vi kom hem från Thailand. Jag för min del gjorde en praktvurpa... skidorna blev som fastklistrade mitt i en sväng så jag kastades som från en katapult ner i backen.. skidorna stod snyggt kvar högre upp i backen som om någon bara klivit ur dom och lämnat dom där. En kille bara stod och stirrade häpet på mig:)
Igår skulle vi lämna Dalarna i snökaos vädret. Det snöade hela vägen hem. Vi blev omkörda av 2 unga killar i en pickup som körde som galningar och gjorde så att sikten för alla bilar dom passerade blev noll. Man blir så jäkla irriterad på en del idioter för att prata klarspråk!!! Det är nästan så man hoppas lite att man skulle se dom ligga i diket i nästa kurva.
När vi kom till Uppsala så åkte vi i alla fall till bästaste Mormor och drack kaffe och käkade våfflor med en massa grädde och hjortronsylt. En riktigt bra helg med andra ord!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar